بررسی تفاوت موس گیمینگ و معمولی

تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی بر اساس عملکرد

همین طور لازم به ذکر است که ماوس‌های گیمینگ علاوه بر دقت، دارای تعدادی ویژگی فیزیکی هستند که به صورت ‌ویژه  به بهبود نتیجه ی بازی کمک می‌کنند.به عنوان مثال، ماوس‌های بازی دارای یک نوع خاص از پاهای با طراحی حساس و ویژه (سطوح پلاستیکی در سطح زیر ماوس) هستند که به آن‌ها قابلیت لغزشی تقریباً عالی روی پد ماوس شما می‌دهد که به حرکت سریع ماوس کمک می کند. ماوس های بازی همچنین احتمالاً دارای طراحی  خاص ارگونومیک هستند، به این معنی که ممکن است به طور خاص و انتخابی برای استفاده توسط افراد راست دست یا چپ دست طراحی و ساخته شوند. برخی از ماوس های گیمینگ ، به ویژه آنهایی که برای بازی های MMORPG طراحی شده اند، تعداد زیادی دکمه اضافی نسبت به ماوس های عادی دارند.حتی ماوس های بازی با بیش از دوازده دکمه قابل برنامه ریزی در بازار عرضه شده است که برای گیمرهای MMO طراحی شده اند.

بیشتر بخوانید:ایکس باکس وان ایکس

توانایی ماوس گیمینگ نسبت به معمولی

در مقابل، ماوس ‌های معمولی توانایی بسیار کمتری  در زمینه ی ذکر شده دارند و مطمئناً عملکرد آن ها در بازی های حساس به خوبی ماوس های گیمینگ نخواهد بود .ماوس های معمولی معمولاً برای ظاهر و کار های روزمره طراحی شده اند و نه برای ردیابی مانور با دقت بالا.

جالب است بدانید که ،  شرکت های اپل و مایکروسافت هر دو دارای ماوس های بی سیم با طراحی های خاص هستند که برای استفاده روزمره در نظر گرفته شده اند اما هیچ‌یک از این موس ها ویژگی‌های عملکردی و حساسیت بالای ماوس ‌های بازی را ندارند. ماوس‌های معمولی معمولا بیشتر از سنسورهای LED استفاده می‌کنند و از در حالت عادی از  حسگرهای لیزری استفاده نمی‌کنند. می توان گفت  که حسگرهای LED برای مواردی مانند فتوشاپ یا مایکروسافت ورد مناسب هستند، اما در هنگام بازی حساسیت موس های گیمینگ را ندارند.

بیشتر بخوانید: ایکس باکس وان اس

سوالات متداول

1-آیا ماوس گیمینگ برای بازی بهتر از ماوس معمولی عمل می کند؟

آیا نوع ماوس بر نتیجه ی بازی اثر گذار است؟ به طور قطع یک ماوس گیمینگ بهتر از یک ماوس معمولی برای بازی است. یک ماوس گیمینگ سریعتر از یک ماوس استاندارد پاسخ می دهد زیرا دارای دقت بهتر و سنسور با حساسیت بالا است. ماوس های گیمینگ به احتمال زیاد دارای ویژگی های دیگری مانند دکمه های قابل برنامه ریزی، عمر باتری بیشتر و نور RGB برای گیمرها هستند.

یک ماوس گیمینگ در حین بازی امکانات بسیار بیشتری نسبت به یک ماوس معمولی به شما می دهد که بر نتیجه ی بازی اثر می گذارد.

بیشتر بخوانید: ایکس باکس سری ایکس

2-آیا می توان از ماوس بازی به عنوان یک ماوس معمولی برای استفاده ی روزمره در محل کار یا در محیط های اموزشی  استفاده کرد؟

بله مطمئناً می توان از موس بازی به عنوان یک ماوس معمولی  و برای اهداف کار روزمره استفاده کرد. در واقع، ماوس‌های گیمینگ برخی از بهترین ماوس‌های موجود در بازار هستندکه نسبت به ماوی های عادی حرفه تر طراحی شده اند و مزایای بسیار زیادی مانند راحتی بهینه، کیفیت ساخت بی‌نظیر و عمر باتری بی‌نظیر دارند.

بیشتر بخوانید: ایکس باکس سری اس

آیا ماوس های گیمینگ برای بازی ضروری است یا می توان از ماوس های معمولی هم استفاده کرد؟

ماوس گیمینگ برای بازی‌های معمولی ضروری نیست، اما  به طور قطع می‌تواند در بازی‌های سریع یک مزیت رقابتی به شما بدهد. برای بسیاری از ژانرها، مانند بازی های استراتژیک، ماوس بازی گیمینگ  نیست. با این حال، ماوس بازی ممکن است در بازی های FPS ضروری باشد، زیرا دقت ماوس و زمان پاسخگویی در این بازی ها بسیار مهم است.

جهت خریداری کنسول بازی و جدید ترین بازی ها  میتوانید  به سایت one game room مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *