آیا PlayStation Portalارزش خرید دارد؟

ویژگی های دستگاه:

آیا PlayStation Portalارزش خرید دارد؟

صفحه نمایش نسبتا بزرگ پورتال پلی استیشن بسیار روشن است و علیرغم اینکه یک صفحه نمایش LCD در مقابل OLED است، تصاویر زیبایی را ارائه می دهد. عدم وجود اتصال بلوتوث نسبتاً ناامید کننده است، به این معنی که برای گوش دادن به بازی خود به صورت بی سیم، باید کیف پول خود را باز کنید و هدفون با قابلیت PlayStation Link (که به زودی عرضه می شود) خریداری کنید. یا به لطف جک 3.5 میلی متری هدفون می توانید یکی از بهترین هدست های سیمی را پیدا کنید.

برخلاف بسیاری از دستگاه‌های قابل حمل که در حال حاضر بازار را تحت تأثیر قرار داده‌اند، پورتال پلی‌استیشن قادر به اجرای بازی‌ها بر روی سخت‌افزار اختصاصی نیست. در عوض، سونی تصمیم گرفته است که پورتال را به یک دستگاه پخش کاملاً از راه دور تبدیل کند. بر خلاف برنامه Remote Play در رایانه شخصی یا اندروید و iOS، این برنامه بسیار دشوارتر است اما سفارشی سازی کمتری مانند تغییر رزولوشن یا اتصال به PS4 را ارائه می دهد.

متأسفانه، سفارشی‌سازی کمتر می‌تواند چیز بدی برای چنین دستگاهی باشد. کنسول‌های قابل حمل (یا رایانه‌های شخصی) مانند Steam Deck می‌توانند هر کاری را که پورتال پلی‌استیشن می‌تواند انجام دهد (که فقط Remote Play است) انجام دهد، همچنین می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای را انجام دهد، از Xbox Cloud Gaming و بسیاری موارد دیگر استفاده کند. یا در مورد سوییچ، بازی‌های بسیار زیادی دارید که نیازی به اتصال به اینترنت ندارند.

بیشتر بخوانید: خرید پلی استیشن4

طراحی نقد وبررسی PlayStation Portal

آیا PlayStation Portalارزش خرید دارد؟

با برداشتن پورتال پلی استیشن، اولین فکرم این بود که چگونه وزن بیشتری نسبت به آنچه انتظار داشتم دارد. این به اندازه تکه کامپیوتری که Steam Deck است سنگین نیست، اما مطمئناً سنگین‌تر از نینتندو سوییچ استاندارد و Lite-r آن است. با این حال، حس ممتاز DualSense و سهولت در دست گرفتن آن بسیار بهتر از هر دو است، با طراحی کوچک سوئیچ که در بیشتر اوقات در دستان با اندازه متوسط نگه داشتن آن دشوار است، در حالی که وزن Steam Deck می تواند آن را برای مدت طولانی سخت کند. جلسات بازی

هنگام بازی با DualSense، خود کنترلر دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید. دکمه‌ها پس از فشار دادن بازخورد محکمی دارند، ماشه‌ها همگی واکنش فوق‌العاده‌ای دارند، و میله‌های انگشت شست در هنگام حرکت آن‌ها به اندازه‌ای تنش دارند که نگران این نباشید که کاراکترتان به‌طور تصادفی در میانه‌ی مبارزه یک چرخش 180 را انجام دهد.

با توجه به تعداد دستگاه‌هایی که اخیراً حاشیه‌های بسیار کوچکی را روی صفحه‌نمایش ارائه می‌دهند، جای تعجب است که پورتال پلی‌استیشن یک حاشیه نسبتاً بزرگ دارد. در طول جلسات بازی، خیلی مهم نیست، اما نکته قابل توجه است. در بخش عملکرد بیشتر به صفحه نمایش خواهیم پرداخت، اما به طور کلی، طراحی پورتال پلی استیشن نسبتاً چشمگیر و در عین حال ساده است.

بیشتر بخوانید: خرید پلی استیشن5

کارایی نقد وبررسی PlayStation Portal

بزرگترین نگرانی در مورد پورتال پلی استیشن برای اکثر بازیکنان بدون شک تاخیر است. بر خلاف بازی های ابری، که دستگاه شما به سادگی به برخی از سرورها متصل می شود، PS5 شما باید به روتر شما متصل شود، آن اطلاعات را به روتر یا دستگاه دیگری منتقل کند و سپس آن را به پورتال پلی استیشن شما و بالعکس منتقل کند. در حالی که در طول مدت کارم با پورتال پلی استیشن هیچ مشکلی با تاخیر نداشتم، اما می‌دانم که با یک روتر عالی با قابلیت WiFi 5 گیگاهرتزی و سرعت بسیار سریع، در موقعیت خوبی هستم.

شایان ذکر است که در سال‌هایی که از Remote Play استفاده کردیم، هیچ مشکلی نداشتیم. به نظر می‌رسد که Remote Play می‌تواند نسبتاً فرار باشد، با تنظیمات یکسان گاهی اوقات نتایج عالی ایجاد می‌کند، در حالی که در موارد دیگر تصاویری بد و زمان‌های پاسخ تأخیر ایجاد می کند. این را با پورتال پلی استیشن تجربه نکردم، به غیر از یک مشکل در هنگام راه اندازی آن برای اولین بار که صفحه اصلی گل آلود به نظر می رسید. پس از راه اندازی یک بازی، کاملا شفاف به نظر می رسید

صفحه نمایش پورتال پلی استیشن به سختی خوب است. در حالی که روشن به نظر می رسد و در فضای باز به خوبی کار می کند، رنگ ها شسته می شوند – همانطور که با صفحه نمایش LCD انتظار دارید. یک صفحه‌نمایش LED یا OLED می‌تواند به رنگ‌ها و مشکی‌ها کمک کند، اما همانطور که می‌بینید، مناطق سایه‌دار رنگ خاکستری در آن‌ها دیده می‌شود. دلیل خوبی وجود دارد که بسیاری از تلفن‌های همراه و کنسول‌های دستی به صفحه‌نمایش‌های OLED منتقل می‌شوند، اما به نظر می‌رسد پلی‌استیشن ممکن است این یادداشت را از دست داده باشد.

آیا باید پورتال پلی استیشن را بخرید؟

بله: اگر یک دستگاه پخش از راه دور ممتاز می خواهید

بله: اگر زمان تلویزیون خود را محدود می بینید

بله: اگر چیزی برای جلسات سریع بازی می خواهید

نه: اگر می خواهید یک تجربه بازی همه جانبه داشته باشید

نه: اگر به دنبال انجام بازی های ابری هستید

نه: اگر شما یک Steam Deck یا یک دستگاه تلفن همراه مناسب دارید

 

پورتال پلی استیشن یک دستگاه عالی برای کسانی است که نیاز بسیار خاصی به آن دارند. اگر فقط یک بازیکن PS5 هستید و متوجه می‌شوید که شریک زندگی‌تان، بچه‌ها یا سایر اقوامتان تلویزیون را می‌چسبانند، و فقط می‌خواهید از برخی انحصاری‌های PS5 لذت ببرید، پورتال پلی‌استیشن ممکن است گزینه‌ی عالی برای شما باشد.

برای بقیه، پورتال پلی استیشن در حال حاضر ارزش خریدن با قیمت کامل را ندارد. عمر باتری کم برای دستگاه متصل به وای فای که به تنهایی به یک کنسول گران قیمت نیاز دارد، در حالی که سازگاری و ویژگی های کمتری را نسبت به چیزی مانند Backbone One ارائه می دهد، فروش آن را برای مخاطبان اصلی سخت می کند.

جهت خریداری کنسول بازی و جدید ترین بازی ها  میتوانید  به سایت one game room مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *